1.     Kis cég vagyunk, csak néhány alkalmazottat foglalkoztatunk. Ebben az esetben is vannak kötelezettségeink munka- és tűzvédelem terén?

Igen, mert a törvény szervezett munkavégzés esetére vonatkozik és már 1 fő foglalkoztatása is annak minősül. 

2.     Cégünknél nem folyik termelés, csupán adminisztratív tevékenységet folytatunk. Érint minket a munkavédelem témája?

Igen, mert a törvény minden munkáltató cégre vonatkozik, tevékenységi körtől függetlenül, a munkavédelem célja pedig nem csupán a balesetek elkerülése, hanem az egészséget nem veszélyeztető, biztonságos munkakörülmények kialakítása (gondoljunk itt pl. a monitor előtti munkavégzésre).

3.     Cégünk irodaházban bérel irodát. Vannak kötelezettségeink vagy az üzemeltető felel a munka- és tűzvédelemért?

Az üzemeltető a bérlő cégek alkalmazottaival kapcsolatos munkavédelmi feladatokat egyáltalán nem vállalja át, így a Munkahelyi Kockázatértékelés, Munkavédelmi Szabályzat, Munka- és Tűzvédelmi Oktatási Tematika elkészíttetése mindenképpen a munkáltató kötelezettsége marad; 5 fő alkalmazotti létszám felett pedig külön a bérleményre vonatkozóan is szükség van Tűzvédelmi Szabályzatra, melynek elkészíttetése saját irodaterületére vonatkozóan szintén a bérlő feladata.

4.     Mely hatóságok ellenőrizhetik a munka- és tűzvédelmi megfelelőséget? 

  • a területileg illetékes Munkavédelmi Felügyelőségek
  • az ÁNTSZ
  • a Katasztrófavédelem

5.     Milyen következményekkel járhat ezen kötelezettségek elmulasztása?

A kötelezettségek elmulasztása bírság kiszabását vonhatja maga után, mely a veszélyeztetés mértékétől függően 50.000-től 500.000 Ft-ig terjedhet munkavállalónként.